باسكول دیجیتال بتنی
جامع مقالات ترازو
مقالات ترازو

 باسکول دیجیتال بتنی در گروه باسکول های زمینی قرار دارد که در مراحل گوناگون به صورت استاندارد برای اجرا بر روی زمین طراحی می گردد ، باسکول دیجیتال جاده ای که به باسکول زمینی نیز معروف می باشد ، جهت توزین ماشین های سنگین مورد استفاده قرار می گیرد .

بتن باسكول دیجیتال بتنی از چه روشهایی به دست می آید

یکی از نکات پر اهمیت ساخت باسکول بتنی ، طراحی مهندسی و شکل تهیه بتن است ، این دو مشخصه تاثیر بسزایی در کیفیت باسکول خواهد داشت ، با در نظر گرفتن این مساله که اغلب باسکول ها از پيش ساخته ، متقاضیان بازار را تشکیل می‌دهند ، برخي شرکتها به دليل ناتواني در سرمايه گذاري برای بهره گرفتن از روشهای علمی تر و بهینه تر، از شيوه هاي سنتي و غير علمي براي عمل آوري بتن باسکول استفاده میکنند ، اين مقاله کوتاه به طور مختصر شناخت سه طریقه عمل آوري بتن را توضیح میدهد تا تشخیص بهترین آنها آشکار شود .
عمل آوری بتن در استخرهای آب ( غوطه وری سازه بتنی در آب )
مقاومت بتن با استفاده از این روش 125% خواهد بود ، بهترین و كاملترین روش عمل آوری بتن، غوطه ور کردن كل سازه بتنی ساخته شده در آب است ، در این روش ، قطعات بتنی را به مدت 7 روز در استخرهای بزرگ آب برای اشباع شدن غوطه ور میکنند ، تا بتن به حداكثر میزان استحكام برسد ، به دلیل آنکه استفاده از این روش نیاز به سرمایه گذاری بسیار برای ساخت و تجهیز استخرهای بزرگ و محوطه سازی و تجهیز و حمل ونقل و سیستمهای آبرسانی دارد ، فقط تعداد معدودی از كارخانجات بزرگ و فرا منطقه ای از این روش بهره میبرند. این روش در شرایطی كاملا كنترل شده پیاده میشود و نسبت به سایر روشها فواید و برتریهای بسیاری دارد ، از جمله اینکه سازه بتنی به بیشترین استحكام خواهد رسید . 
عمل آوری بتن با بخار آب
در این حالت مقاومت بتن 100% خواهد بود ، برای آنکه بتن را سریعا عمل بیاورند از این روش استفاده میکنند ، اغلب برای تولید بلوكهای سیمانی و سازه های كوچك بتنی از این طریق استفاده میشود ، مزایای اقتصادی و صرفه جوییهای قابل توجه این روش ، دلیل عمده روی آوردن تولیدكنندگان به آن است ، به همین دلیل كیفیت و مقاومت بتن عمل آوری شده به این شکل ، از بتن عمل آوری شده با روش غوطه وری در آب ، كمتر است ، در این روش برای دست یابی به نتیجه دلخواه بایستی دقت و كنترل فراوانی بر فرآیند عمل آوری داشت ؛ از آنجایی که كارخانجات تولیدی بتن به ابزارآلات پیشرفته و ایزوله مجهز نیستند و نظارت متخصصین بر فرآیند در این تولیدیها نیز بسیار اندک است ، به طور مداوم گزارشهایی درباره كیفیت پایین و مقاومت اندک این سازه ها به گوش میرسد ، به دلایلی که آمد، از این روش معمولا برای عمل آوری قطعات پیش ساخته غیرسازه ای و قطعاتی استفاده میشود كه فشار كمتری بر آنها می آید .  
استفاده از گونی در باسکول دیجیتال
مقاومت بتن با استفاده از این روش بسیار ضعیف از آب در می آید .
استفاده از بافتها یا پوششهای خیس ، مثل گونی و آب پاشی سطح بتن ، بیشتر در كارگاه های كوچك و بدون سرمایه مالی و علمی انجام میشود ، این روش نمیتواند استحكامی را که باید و شاید ، برای بتن باسكول فراهم کند و سازه باسكول در مدتی اندک ترك برمیدارد و از بین خواهد رفت ، در نتیجه این روش برای آنان که میخواهند باسکول بتنی بسازند ، توصیه نمیشود .
با توجه به مطالبی که مطرح شد و روشهایی که توضیحش آمد ، به نتیجه ای آشکار میرسیم که در میان روشهای عمل آوری قطعات بتنی باسكول ، در صورت توانایی كارخانجات تولیدی باسكول برای تعبیه حوضچه ها و استخرهای وسیع ، عمل آوری بتن و سازه باسکول در استخرهای آب ، كاملترین و بهترین شیوه عمل آوری بتن است ، چرا که ضمن استحكام سازه های بتنی باسكول ، كیفیت و دقت سازه را در بلند مدت ضمانت خواهد کرد .
 
 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 9 فروردين 1396برچسب:, :: 12:12 :: توسط : مینا نیکنام

درباره وبلاگ
دیجی اسکال با ایجاد وبلاگ جامع مقالات ترازو سعی داشته خریداران را با انواع ترازو و کارایی ترازو ها آشنا سازدشماره تماس : 33510970-021 |33510969 -021 برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت http://scale.ir/ مراجعه فرمایید . آدرس : خیابان ازادی -بعد از استاد معین - ابتدای خیابان دکتر هوشیار- پلاک ٨٣ - واحد ٣ - طبقه 3
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ جامع مقالات ترازو و آدرس scalearticles.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: